Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

onsdag 20 februari 2013

Varning för "Babyproffsen"

Vi beställde en spjälsäng hos Babyproffsen (toftanäs) innan jul och fick då veta att den skulle levereras inom 6 veckor. Nu är det vecka 8, dvs det har gått 9 veckor sen vi fick höra "inom 6 v".. Vi fick även lämna mobilnummer så de skulle ringa när den kommit, eller om det blev förseningar..

För 4 veckor sen ringde jag för att kolla om de visste vilken dag den skulle komma, och fick då prata med en mkt otrevlig man. De har öppet till kl 19 och jag ringde vid 16, och fick då bara ett surt svar att han kunde inte kolla något eftersom "systemet" var stängt och att jag fick ju fatta att jag var tvungen att ringa när systemet var öppet.. Jag kände mig något förvirrad å frågade om jag missuppfattat deras öppettider och att jag trodde de hade öppet till kl 19.. Efter ett utbrott från honom så förstod jag att deras datasystem med alla uppgifter stängde kl 15 varje dag.. Ologiskt, men men.. Sen så frågade han varför jag inte ringt tidigare, så då sa jag att jag ju väntade på deras samtal.. Då kom ännu ett utbrott och predikan om att de kunde minsann inte ta på sig att ringa kunderna, det var minsann jag som skulle ringa..

Där tog mitt tålamod slut!! Ni som känner mig väl vet att jag har väldigt lång stubin men när den väl tar slut så vill man inte va i närheten.. Jag ska inte gå in på detaljer men han fick sig en uppläxning och han blev alldeles ynklig.. Jag förklarade bl a att jag inte har något emot att ringa, men om jag får instruktionen om att jag ska bli uppringd och sen inte blir det, och dessutom får såna påhopp angående det när jag väl ringer så blir jag jävligt förbannad. Vi avslutade med att jag skulle ringa kommande tisdag..

Jag känner på mig att det inte hänt något så jag väntar med att ringa till fredagen.. Innan kl 15 som han sa så att de kan kolla i sitt jäkla system.. En brud svarar och frågar då vilken säng det handlar om och jag var lite osäker på vad den hette för jag hade inte kvittot framför mig, så jag bad henne slå på mitt personnummer i systemet.. Får då till svar att så funkar inte systemet.. De har alla beställningar pappersvis i en pärm.. Alltså kvittar det fullständigt om man ringer innan eller efter kl 15.. De kollar inte i det ändå..

Jag hittar mitt kvitto å säger vad sängen heter och mitt namn å då hittar hon beställningen i pärmen. "Den har inte kommit. Ring imorgon å prata med Hanna".. Suck..

Ringer på lördagen och får prata med Hanna (hör på hennes röst, asiatisk brytning, att det är tjejen som vi gjorde beställningen av) som också letar upp min beställning i pärmen (inte systemet).. "de ska förmodligen komma på tisdag. Jag ringer dig på tisdag".. Jag svarar att jag förstått att de inte brukar ringa sina kunder, så jag kan ringa själv istället, men får till svar att nej nej, hon ska minsann ringa mig på tisdag..

Ingen ringer mig på hela kommande vecka.. Så idag, onsdag 1,5 v efter Hanna sagt hon skulle ringa mig så ringer jag upp.. Hanna svarar.. Jag orkar inte tjafsa, utan säger bara att vi pratat tidigare och jag vill veta när sängen kommer.. Nu vet hon med all säkerhet att den kommer på tisdag och säger att hon ringer mig på tisdag.. Då blir jag lack.. Och säger till henne att nu får ni sluta säga att ni ringer, för ni gör ju aldrig det. Ni gör ju bara era kunder irriterade. Bättre att säga att kunderna får ringa er, det är ju inga konstigheter.. Hon svarar att de visst det ringer sina kunder och att den av hennes kollegor som jag pratat med måste ha missat att skriva upp att jag skulle ringas, och att hon inte kunde ta ansvar för dem.. Jag informerar henne då med vänlig röst att båda gångerna jag fått höra att jag ska bli uppringd så har det varit hon som sagt det, inte hennes kollegor.. Tyst i luren.. Jag fortsätter iaf med att hon behöver inte bry sig om att skriva ner att de ska ringa, för jag tänker inte vänta på deras samtal.. Jag ringer på tisdag nästa vecka!

Till saken hör också att jag fått höra från flera andra att de har samma problem.. En som väntat 12 veckor på sin säng och vagn som de var lovade inom 6 v och nu e deras bebis redan här.. Och det är även vissa som råkat ut för detta tidigare år, så det lär ju inte vara nåt tillfälligt.

Och inte en enda ursäkt har jag fått höra.. Hur svårt är det att be om ursäkt för förseningen?!?

Long story.. Ville iaf bara ge en varning om dessa amatörer!

Jättetråkigt, för de har varit toppen varje gång vi varit där i butiken å handlat nåt. Då har servicen varit på topp. Men vi kommer aldrig handla där igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar