Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

tisdag 26 februari 2013

Blöjupproret

Igår när Mange kom hem så var han eld och lågor över en artikel han läst i Sydsvenskan. Den handlade om "Blöjupproret" - dvs att man ska börja potträna sin bebis direkt och inte använda blöjor. Jag har läst om detta för nåt år sen men inte funderat på det..

Min första reaktion igår var HELL NO!!! Då kommer jag bli nerkissad/bajsad varje dag i flera månader innan man får till det.. Klart att han som kommer jobba det första året tycker det låter bra, jag lär ju få ta all skit ;)

Efter jag kommit med mina negativa kommentarer så höll Mange med.. Men tanken har snurrar vidare i mitt huvud och nu har jag precis googlat runt å läst på mer om det. Och nu gillar jag faktiskt tanken! Man behöver ju inte ha barnet blöjfritt hela tiden, utan bara vissa stunder under dagen och det underlättar ju :) t ex så kan man alltid ha blöja när man inte är hemma samt på natten. får fundera vidare å sen e det kanske nåt vi kan prova när lillen är 2-3 månader.. Hade ju varit gött att få till! Både bra för ekonomin och miljön! Samt jag gillar inte tanken med blöjbarn i 2-3 årsåldern.

Man kan alltid prova å e det för jobbigt så e det bara att återgå till blöja.

2 kommentarer:

  1. Kul! Hoppas ni vågar prova. Allt att vinna, inget att förlora. :-)

    SvaraRadera
  2. Hej! Har ni provat ec något? Nu finns blöjupproret på webben, www.blojupproret.se, vi är en helt ideell förening som vill lyfta fram EC och tygblöjor som alternativ eller komplement till 3-4 år i engångsblöja. Välkommen att kika förbi!

    SvaraRadera