Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

onsdag 27 februari 2013

8 dagar över...

Igår var jag hos barnmorskan för en sista kontroll. Hon har verkligen varit toppen hela denna resan!

Eftersom jag har gått över en vecka så gjorde hon något som kallas hinnsvepning, vilket kan få igång förlossningen om man har tur :) Hinnsvepning innebär att hon retar livmodertappen. Bebisen har sjunkit ner så långt så hon kunde känna hans huvud! Lovande! Så nu håller vi tummarna att det är nära ;)

Hennes behandling gjorde dock att jag fick en djävulsk foglossningssmärta som inte går över :( så nu kan jag knappt gå!!! All kred till de kvinnor som haft sån här smärta/handikapp i flera månader av sin graviditet! Tacksam att jag inte fått det förrän nu i slutet..

Om det nu trots allt inte skulle sätta igång inom en vecka så ska vi kontakta förlossningen för att boka in igångsättning. Sen kan det ta ytterligare 4 dagar innan de sätter igång och sen kan det ta 4 dagar från igångsättningen så vi bör allra senast ha vår lille prins här den 14 mars.. Dvs om drygt 2 veckor.. Men hoppas verkligen inte det blir så utdraget!

Idag blir det inte mkt gjort pga smärtan. Blir vila å bada badkar!

Hoppas ni får en toppendag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar