Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

tisdag 8 januari 2013

Profylax

Som ni förstår har jag varit trött idag efter helvetesnatten.. Jobbat hela dagen och sen varit på 3 h lång profylaxkurs! Zzzzz.. Kursen var nyttig och bra! Jag gillar att vara väl förberedd inför utmaningar och känner mig lugnare ju mer koll på läget jag känner att jag har.

Jag fick frågan vad som får mig att slappna av när jag är stressad.. Svår fråga faktiskt.. Jag är ju lite kontrollfreak och efter lite fundering så kom jag fram till att det enda som verkligen lugnar mig helt är att jag har kontroll på läget.. Vilket jag samtidigt sa att jag ju inte kommer ha på förlossningen. Men då sa barnmorskan/föreläsaren att jag ju faktiskt kan kontrollera vissa saker. T ex kan jag ha kontroll på värkarna genom att hålla koll på tiden på värkarna och räkna ner. Det va ett himla bra tips som passar mig utmärkt :)

Men ovan handlar ju om ifall jag skulle bli uppstressad.. Och jag tror inte jag kommer stressa upp mig. Sålänge personalen är trygga å lugna så kommer jag nog ta det rätt lugnt å bara göra som de säger :) I hope so!!

Sen så ska jag göra en lista på Spotify med mina favolåtar.. Musik är ju oxå avslappnande. :)

En intressant (..) övning på kursen var oxå att Mange skulle knipa jättehårt på insidan av mitt lår, för att fejka en värk, och jag skulle träna på att "profylax-andas" mig igenom smärtan.. Sjukt skum övning där vi tjejer mest ville slå till killarna.. Men det va en ganska bra övning ändå faktiskt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar