Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

måndag 14 januari 2013

19 arbetsdagar kvar..


Som ni förstod så blev det sötsaker igår i o m babyshower. Cupcakes (och sen lite choklad på kvällen). Men det var jag ju beredd på ;) Nu kör jag nya tag igen denna veckan, men får se hur jag gör i helgen. Kalas och annat trevligt som händer då nämligen.. We will see! Snålare än vanligt i alla fall, om jag inte kör absolut nollgräns..

Var hos barnmorskan idag för allmän koll. Allt såg finfint ut! Magen fortfarande strax under snittet.. otroligt, för jag tycker den växt enormt mkt!! Har ju gått upp MKT i vikt, men det sitter som sagt över hela kroppen, och beror såklart även mkt på all vätska som kroppen samlat på sig (som visar sig som svullnad).

Vi bokade in en ny glukosbelastning (diabetestest) även om hon inte tyckte det behövdes. Men då får jag lite sinnesro ;) skönt nog så fick jag med mig pulvret hem i en påse å kommer ta det här hemma tidigt på morgonen (06.00) å sen lägga mig igen för att sen åka dit på ett snabbt besök  vid 08.00 då hon kollar värdet. Super! Annars hade jag varit tvungen att sitta där i väntrummet i 2 h igen.. ingen höjdare..

Mina ben/fötter/händer har ju svullnat extremt mkt och det ville hon att vi håller koll på så det inte blir värre. Jag måste använda stödstrumpor och sova med fötterna högt.. Min underbara syster Sofie letade upp sina gamla handledsstöd och skickade dem idag, så när de kommit kan jag sova med dem och då ska inte händerna domna bort/göra ont :) perfekt!  

Som jag sagt förut så är jag grymt glad och tacksam för denna fina graviditet! Man får ju räkna med lite krämpor, men jag tycker verkligen jag haft tur! Jag mår hur bra som helst!!

4 arbetsveckor kvar nu! 19 arbetsdagar.. Nedräkningen har börjat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar