Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

söndag 13 januari 2013

Party party

Seg morgon idag.. Festen igår var sååå rolig! Kul att träffa så många som jag inte träffat på ett tag :) jag höll igång till tolv sen blev jag trött både i mina svullna fötter och i huvudet, så då åkte vi hem.

Det genomgående samtalsämnet igår för både mig å Mange var magen/bebisen. Det var helt otroligt.... hur jag än försökte styra om samtalet till att handla om den personen jag pratade med så var de flesta inte alls intresserade av att prata om sig själva, utan de vände hela tiden tillbaka samtalet till bebisen.. Detta var första gången hittills som JAG blev riktigt trött på att prata om graviditeten.. Hallå lixom, även om jag ser jättemkt fram emot detta så vill jag fortf veta vad som händer i alla andras liv!!

En annan knasig upplevelse var att ju fullare folk blev desto mer skulle de röra på magen.. Ha ha.. Jag har inga problem med det, det var bara en rolig observation.. Typ en undermedveten grej som alla ville göra men inte vågade förrän spriten slagit till ;) Det var dock en person som jag inte känner särskilt bra som böjde sig ner å PUSSADE min mage när jag kom för att säga hejdå!! DET var inte ok, där går min gräns.

Just ja, en annan genomgående sak i samtalet med alla var storleken på min mage. Alla frågade hur långt det var kvar.. Vissa undrade om det var april eller däromkring.. Och ALLA blev förvånade när jag sa att det är ca 5 v kvar! Och sen fick jag höra av de flesta att magen var ju jätteliten, att de trodde jag skulle vara mkt större nu i slutet.. Verkligen komiskt så olika reaktioner jag fått om magen under denna graviditet ;)

Som jag började inlägget med så var det sååå roligt att va med igår!! Trots att jag klagar lite ;) det var sista stora festen för min del innan vår lille kommer.

2 kommentarer:

  1. Hej,
    Jag har lagt undan massor med kläder, filtar, haklappar m.m till bebisen! Jag tycker också att du har en liten magen. Jag fick höra helt sjuka saker om min magen, speciellt av andra kvinnor. Jag hade en enorm magen både med J och med A. En helt okänd kvinna skrek över Nettos parkering och frågade om jag väntade tvillingar och vad synd det var om mig...Helt galet! Det ska bli mysigt på lördag, ska försöka att bara prata med dig och Magnus... Kramar <3

    SvaraRadera
  2. Anna, ja herregud, vissa människor är knäppa! Ser jättemkt fram emot lördag!! Kraaam

    SvaraRadera