Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

onsdag 23 januari 2013

Big plans

Ikväll har vi gått igenom ekonomin och planerat årets budget. Jag kommer bara ta ut föräldrapenning halva veckorna för att kunna va hemma längre, och därmed kommer jag bara få ut knappt halva min vanliga lön... Men vi har två bra löner och inga lån utöver csn, så det känns lugnt ändå och om budgeten håller så kommer vi kunna spara nästan hela min föräldrapenning...

Denna budget är ju väldigt preliminär för nu vet vi ju inte riktigt vad det kommer kosta att ha barn..

Det första alla föräldrar säger kostar med barn är blöjor.. Men jag har ju vunnit ett halvårs förbrukning av Pampers blöjor så den kostnaden behöver vi inte tänka på under första halvåret.

Och vi har ju redan köpt eller fått alla grundgrejer (och lite till) som man behöver.. Även en hel del kläder (2hand) för de första månaderna. Och jag planerar att besöka samma loppis igen i vår för att fylla på med ännu mer kläder :) jag ser inte meningen med att köpa allting nytt när jag kan hitta det i toppenbra skick för en femtedel av priset!? Sen är det klart att jag kommer handla nytt oxå ;) jag e ju en tjej å tjejer gillar att shoppa.. He he...

Sen förstår vi ju att det tillkommer en del kostnader som man inte är van vid... Men samtidigt så kommer vi ju inte sticka iväg å göra lika mkt som vi brukar.. Så det kanske jämnar ut sig lite? :)

Jag hoppas iaf att vi ska kunna fylla på sparkontot som vi tänkt.. Vi spånar på en Australien-resa till vintern å sen vill vi ju inte vänta alltför många år med flytt till hus... Vi är dock inte redo att lämna stan och lägenheten än... Men om ett par år! Och då gäller det ju att vi har insatsen redo.

2 kommentarer:

  1. Man ska tydligen spara mycket pengar på att laga barnmat själv. ;-)

    SvaraRadera
  2. Jepp, jag har redan flera böcker, typ kokböcker, med olika barnmat som man kan göra själv :) så det kommer jag göra dels för ekonomiska skäl men även för att barnmatsburkarna innehåller så mkt dåligt... fast jag kommer köpa barnmat också såklart, men inte fel att minimera det så mkt man kan/orkar ;) Men den där kostnaden kommer ju inte förrän om ett halvår.. fram tills dess är det bara amning som gäller!

    SvaraRadera