Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

lördag 12 januari 2013

Första veckan!

Första veckan utan sötsaker har gått bra. En sak som kanske inte var toppen, men den får godkänt ändå tycker jag.. En scones på espresso house när jag fikade med Sofie i onsdags. Har varit sjukt sugen på allt möjligt, men mest bara när jag är i affärerna och ser det. Här hemma dämpar jag suget direkt med en näve nötter eller frukt.

Imorn blir det eventuellt en dag med tillåtelse till lite sötsaker, beror på vad som händer.. annars är det nästa helg som jag ska smaska gottis ;)

Meningen med detta sötförbudet är inte att bli av med sockersuget.. då kan man ju inte tillåta sig sötsaker på helgen lixom.. utan det är enbart för bebisens skull.. att han ska må bra där inne i magen och inte tvingas ha för högt blodsocker. Det innebär ju även att man inte ska dricka för mkt jos eller äta för mkt frukt.. t ex inte kränga en hel ask vindruvor på en kväll ;)

nu e det 4 veckor kvar att jobba! varav två av dem ska jag vara ledig på onsdagarna så jag får lite paus. känns overkligt att inte jobba på ett helt år sen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar