Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

onsdag 2 januari 2013

Nyår!

Nu har de där skumma smärtorna gått över, men de satt i ända till igår och jag har mått rätt kasst hela långhelgen.. :(

Vi hade ju nyårsmiddag hos oss med några vänner (7 pers + en bebis + en liten chiaua) och det var Mange som fick dra det tunga lasset. Jag kunde inte hålla igång utan behövde vila under dagen så Mange fick sköta praktiskt taget all städning och matlagning. Jag gjorde efterrätten, skalade räkorna och hjälpte till lite med att skära upp hasselbackspotatisen, men sen skötte han allt annat! Min hjälte ;)

Förrätt: räkcocktail med granatäpple och löjrom

Varmrätt: hel lax i ugn med hasselbackspotatis och champagnesås

Dessert: chokladmoussetårta med pistagenötter och maräng

Maten blev jättegod och vi är så nöjda med allt och glada att vi hade så härliga gäster :) en toppenkväll! Sista gästen gick vid halv fyra-fyra och jag är impad att jag fortfarande var någerlunda pigg å vaken då ;) precis då ringde även svägerskan som bor i Australien å berättade att hennes värkar satt igång så bebisen var på väg :) det var beräknat på nyårsafton men det tog drygt ett dygn till innan deras lilla dotter tittade ut :) bra start på året!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar