Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

tisdag 14 januari 2014

Trebarnsmamma!

Shit, jag har ju inte berättat att jag blivit ensamstående trebarnsmamma!!!! Ha ha, i alla fall i en vecka.. 

Min syrra å hennes man reste till sin lägenhet i Egypten så nu bor jag och Ludde i deras hus och passar deras två barn (9 & 12 år). Vi bor här utan Mange måndag-fredag och på fredag kör vi alla fyra hem till Kävlinge å så hjälps jag å Mange åt under helgen. Söndagkväll återgår jag till att vara gift enbarnsmamma igen :) 

Mina syskonbarn är världens goaste så det är inga problem. Det är några saker som är lite av en prövning bara.. 

1. Att få upp barnen på morgonen, frukost, kläder och till skolan i tid! 

2. Allt körande till å från två olika skolor, aktiviteter å kompisar.. Ludde e redan dödstrött på att tryckas ner i overallen, in i bilen, ur igen å sen iväg igen en timme senare osv.. Vanligtvis brukar jag följa Luddes rytm med sovpass och liknande men nu får han mest hänga med på ett hörn. Nyttigt! 

3. Att lyckas läsa saga för Tilda när Ludde inte vill sova.. Igår lyckades jag få dem båda att somna samtidigt, men idag var det lite meck för Ludde blev hyperpigg (egentligen övertrött) när Tilda skulle somna.. Fick ge honom en pryl att pilla på medan jag läste saga för Tilda, å såfort hon somnat så var Ludde redo att somna.. Puh! 

Tacksam att allt flyter på för dels är jag egentligen dödstrött eftersom jag inte får mkt sömn på natten pga Luddes onda tänder.. Å dels har jag fått ont i ryggen av deras säng.. Längtar hem till vår egna underbara säng! Och till Mange!! 

Är ju van att klara mig själv med Ludde några dagar då Mange har en del kvällsmöten, så det e ingen fara, men saknar honom... Att få somna bredvid varandra.. LÄNGTAR till fredag som sagt!

Ludde saknar också Mange.. Igår tänkte vi att vi skulle prata via videosamtal så att Ludde fick se och höra Mange... Men det var INTE en bra idé... Ludde blev såååå ledsen när han såg Mange å ville nog upp i hans famn å blev så förvirrad när det inte gick.. Stortjöt! Så istället filmar jag Ludde lite varje dag och skickar till Mange.. 

Ännu en anledning att längta hem är att detta hus inte är barnsäkrat.. Så jag måste verkligen övervaka Ludde varje sekund.. Och jag har inget skötbord så måste byta på golvet.. Dvs ännu mer ont i ryggen.. 

Äsch, nu ska jag inte klaga, det är småsaker som jag kan leva med i några dagar :) är iaf fett glad att det gått så här bra de första dagarna! 

Stolt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar