Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

onsdag 15 januari 2014

Kaos

Blir så förbannad.. Så jävla glad att vi lämnat Malmö! 

Det är KAOS i förskolevärlden. En av mammorna i min mammagrupp berättade idag att de nu fått veta att de inte får plats på någon förskola när de hade tänkt sig. Inte någonstans i hela fucking Malmö kommun... Och det är 300 barn före dem i kö!! De behöver plats i februari då båda jobbar i Köpenhamn och ej får ta mer föräldraledigt, men kommer kanske inte få förrän framåt sommaren!!! 

Detta innebär att min vän måste säga upp sig för att lösa problemet.. Men då får hon ingen A-kassa för då måste ens barn ha förskoleplats eftersom man ska vara arbetssökande... Så hon måste säga upp sig å typ leka hemmafru utan inkomst tills Malmö stad skärpt till sig... Katastrof!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar