Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

söndag 12 januari 2014

Back in the saddle

Jag har ju glömt berätta nåt KUL!! Jag ska börja rida western igen!!!! Wohoo :) varje tisdag hela terminen (15 ggr)! Längtar längtar längtar!! 

Har ju ridit "vanligt" hela mitt liv, men tappat självförtroendet på hästryggen å förlorat den rätta känslan så för 1,5 år sen gick jag en grundkurs i western. Trygga välridna hästar, busiga å pigga men lydiga. Älskade det å kändes som jag hittat hem inom ridningen. 

Sen blev jag gravid så då blev det inte mer ridning.. Innan jul var jag å provred på ett trevligt ställe (vanlig ridning), och det var en fin häst men det kändes inte rätt.. Mina tankar hamnar hela tiden på western.. 

Så till sist bestämde jag mig för att anmäla mig till att rida en gång i veckan där jag gick grundkursen.. I bokskogen :) underbart! (Finns ridhus) Man rider lektion varje gång och vi är max 4 st i gruppen på välutbildade westernhästar. Såååååå kul!!! 

Aktiv Western Häst heter stallet. Rekommenderar er som vill ta en uteritt i vackra bokskogen att boka in detta, både vana ryttare å ni som aldrig suttit på hästryggen! Underbart! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar