Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

lördag 18 januari 2014

Kärlek

Jag e emot att låta bebisar äta sötsaker... Men idag lät Mange Luddi smaka på en gräddbulle.. Han tyckte det va så gott att han högg tag i manges hand, drog den till sig å tryckte in halva ansiktet i den.. Ha ha ha, herregud som vi skrattade! Luddi däremot blev förbannad när han inte fick mer... 


Om Luddi blev så här av att smaka EN GÅNG så förstår jag varför små barn som tillåts äta sötsaker blir tokiga om de inte får mer... Socker är ju som kokain när man äter det regelbundet.. Bättre att de inte vet vad de missar.. Så länge det går.. Å sen strikta regler med när sånt får ätas - dvs lördagar! 

Och NEJ, det är INTE synd om ett barn som inte får godis när hen vill.. Det är däremot synd om ett barn som inte får kärlek och trygghet.... Så när ni vill skämma bort era små älsklingar så skäm först å främst bort dem med kärlek! Värt så mkt mer! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar