Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

måndag 20 januari 2014

Inspirerad av Paleo

Imorgon kommer en kär gammal vän på besök :) inte träffats på läääänge så det ska bli så kul! 

Hon äter enligt Paleo-kosten, dvs den s k stenålderskosten. Jag tycker ju det är kul att prova nya recept så jag har nu googlat fram två paleo-recept som vi ska äta till lunch och middag :) 

När jag surfade runt angående paleo så hittade jag en superbra sida med massor av recept. Inte bara för mat utan även för kakor! Kakor utan socker, mjöl, snabba kolhydrater och mejerivaror! T ex en Raw kladdkaka samt chokladbollar... Eftersom dessa inte är onyttiga så kan jag ju äta det nu när jag kör sockerfritt! Så glad! 

Jag ska såklart inte äta det varje dag, men t ex på lördag ska vi på fölsedagskalas för Tilda å då var tanken att jag skulle äta en liten fruktsallad när de andra frossar i tårta å kakor.. Men nu ska jag göra en raw kladdkaka att ta med mig :) lite roligare! 

Länk till hemsidan: 
http://undervarttak.blogspot.se/p/paleoskafferiet.html?m=1 

1 kommentar:

  1. Jag håller med, det är en jättebra sida! Men pepparkakorna smakade lite wellpapp. Kanske vettigt att byta namn till Papperkakor... :-P Men kladdkakan är säkert godare.

    SvaraRadera