Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

måndag 6 januari 2014

kökshjälp!

Kass tajming nu när jag inte ska äta kakor å sånt... MEN jag har bestämt mig för att köpa en Köksassistent!! Har velat i flera år men dels tyckte jag inte den fick plats i lägenheten å dels så kostar de så mkt så jag har inte prioriterat det. Men nu har vi ju plats :) och så fick jag en fin julklappspeng så nu ska jag banne mig unna mig att köpa den bästa! wohoo!!

Har googlat runt på olika tester, bloggar samt bett om tips på Facebook och nu bestämt mig för ANKARSRUM ASSISTENT! Lustigt nog är det precis samma som min mamma haft i måånga år, vilket jag inte insåg från början då jag bara läst massa å inte tittat på nån bild. he he..

Förr har jag alltid tänkt mig en kitchen aid, men har förstått att de är inte utlimata när man vill kunna baka stora och tunga degar.. De kostar lika mkt som Ankarsrum men har inte alls lika bra kapacitet.. Sen har jag ett tag varit inne på Kenwood, men har läst att de låter väldigt mkt och att de lätt blir "hoppiga" när man kör fullt ös. Ankarsrum ska vara tysta (för att vara en maskin) samt väldigt stabila. Jag gillar också att det är fritt ovanför skålen.. de flesta andra fäller man ju ner över skålen. Kitchen Aid är ju väldigt snygg men jag tycker de nyare Ankarsrum är snygga de med, på sitt eget sätt.

Snart har jag denna goding i köket!

http://www.netonnet.se/art/hem-och-hushall/matberedning/kksmaskiner/ankarsrum-akm6290b/169104.5915/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar