Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

måndag 11 mars 2013

Paniiik

Ååhh Mange skrämde livet ur mig!! Jag satt i vardagsrummet med bröstpumpen i full fart och han var i barnrummet å bytte blöja.. Då ropar han plötsligt med chockad röst "Darling!!! Ludde har ju SEX TÅR på vänsterfoten!!!!" WHAAAT???? Jag frågade flera gånger om han skojade, men nej det gjorde han inte.. Paniiiiik!!!!

I mitt huvud snurrade tankar som "hur fan har vi kunnat missa detta?", "fan vad kassa föräldrar vi är som inte räknat hans tår!", "kollar inte personalen sånt direkt efter förlossningen??" Och "hur faaaan förklarar man för sina nära å kära att det tog en vecka innan vi upptäckte det?"... Panik panik..

Jag satt fast vid bröstpumpen så kunde inte kolla honom men jag började googla på mobilen efter vad man gör.. Och såklart stod det att det innebär operationer, eventuellt flera stycken om man har otur.. Åh nej, min älskade Ludde!!!

Jag frågade Mange en sista gång om han var allvarlig.. Å då skrattade han och sa att han bara skojade.. Puh!! Ha ha ha..

Jag känner ju min älskade man väl, vet att han älskar att luras och brukar genomskåda honom direkt, men man är väl extra känslig nu med en nyfödd... Och därmed lättlurad ;)

2 kommentarer:

  1. Haha jag dör... Så rolig han är, Mange :-)
    Förstår dock din panik och är självklart på din sida!
    / Emma

    SvaraRadera
  2. Åh, vad liten och söt han är! Ni har en härlig tid framför er!

    SvaraRadera