Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

fredag 15 mars 2013

Hosta inte i handen!

Idag hade vi hembesök från BVC. Jättesmidigt att man kan få det första gången. Hon var jättetrevlig men en sak förstår jag inte och både jag å Mange blev rätt irriterade.. Hon jobbar med små känsliga bebisar utan nåt direkt immunförsvar.. Hon tvättade händerna när hon kom men sen hostade hon i HANDEN upprepade gånger.. Jag vet att många gör det (och förstår inte varför så många inte lärt sig att hosta i armvecket!!??) men folk som jobbar inom vården och speciellt med små nyfödda borde ju definitivt fatta hur jäkla korkat det är!!??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar