Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

onsdag 27 mars 2013

Magsjuk!! :(

Igårkväll var det samma problem igen.. Ludwig vägrade sova.. Jag fick ont i magen å mådde illa efter några timmars försök.. trodde det var stressen av sömnvägran.. Så vi gjorde som vi kommit överens med BVC om.. Vi gav ersättning så att vi alla skulle sova och må bra. Sen sov han som en stock!

Det gjorde dock inte jag :( visade sig att magontet var magsjuka.. Så jag har sovit ca 2 h inatt, sen har jag mest hängt på toaletten :(

Mange var tvungen att sticka på möte mellan 8-10 men sen har han varit hemma å tagit hand om Ludwig och mig... och tack å lov sov Ludde de timmarna han var borta..

Så nu sitter jag här å fryser under 3 filtar med feber, magont, yrsel och utmattning.. Å Ludde ligger i Manges famn å myser. Håll tummarna att de klarar sig!

2 kommentarer:

  1. Hoppas att du frisknar till snart! Ludde är nog immun pga ammningen mot magsjuka. Alice fick inget när vi andra i familjen fick. Jag tror hon var 3 månader då. Du ska inte oroa dig så mkt, lätt för mig att säga. Lita på dig själv, du känner ditt barn bäst och du vet vad han behöver även om du inte tror det själv. Sömnen löser sig med tiden, även om det är riktigt jobbigt. Du gör helt rätt att sova när han sover. Du får bättre kvalitet på bröstmjölken ju mer du vilar. Johan tog inte ersättning eller flaska, men Alice fick ersättning på kvällen ca 23 sedan ammade jag igen vid 00 mest för att hon ville vara nära. Hon sov på mig tills hon var 3 månader. Hon behövde det gissar jag. Johan sov själv i eget rum i egen säng när han var 4 månader. Barn är så olika. Jag tycker du ser jättefin ut på bilderna. Stor kram kusin.

    SvaraRadera
  2. Usch, vad jobbigt med magsjuka! Hoppas du är frisk snart!
    Härligt att din man kan vara hemma och jobba. Så gjorde min man också när jag och Hilda var magsjuka i november. Det hade inte gått annars.
    Krya på dig!

    SvaraRadera