Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

lördag 2 mars 2013

Efterfrågat recept

Många som blev sugna på pajen tydligen så här kommer receptet :) väldigt enkelt!

5-6 st äpplen
Kanel
150 gram smör
1,5 dl socker
3 dl havregryn
1,5 dl vetemjöl
0,5 tsk bakpulver
0,5 dl ljus sirap
2 msk mjölk
(Servera med vaniljsås eller glass)

Skala och skiva äpplena, lägg i smord ugnsform. Strö över kanel efter eget behag och blanda runt.
Smält smör, ta bort kastrullen från plattan och blanda i övriga ingredienser. Fördela smeten över äpplena och grädda i ugnen 25 min på 175 grader.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar