Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

måndag 25 mars 2013

Ludwig 3 veckor

Idag blir vår lille älskling 3 veckor! Grattis Ludde!! :)

Dagarna rullar på och det blir lättare för varje dag. Idag är tredje dagen som Mange jobbar och det är lite nervöst att vara själv.. Men sån e jag, oroar mig lätt i situationer där jag inte känner mig säker.. När det handlar om viktiga saker ;) Och det tar ju sin lilla tid att bli van/säker i mammarollen.. Men det blir bättre varje dag!

Amningen funkar jättebra nu (peppar peppar) och Ludde har gått upp bra i vikt trots att vi slutade med ersättning för drygt en vecka sen :) skööönt!!

Jag känner mig så lyckligt lottad som har min man! Han är så lugn och trygg i papparollen och tar så otroligt bra hand om både Ludde och mig. Han har skött praktiskt taget allt utom amningen här hemma... Tills för några dagar sen.. Alla blöjbyte nästan, matlagning, städning, handling.. You name it! Jag har ammat å sen har jag bara fått vara.. Fått bearbeta och smälta allt.. Det har jag behövt!

Jag har ju ett kontrollbehov som jag är mkt väl medveten om. Jag har fått uppmaningar redan under graviditeten av både min familj och barnmorskan att jag måste våga låta Mange få ta plats när Ludde kom. Jag och Mange har också pratat om det flera gånger att jag lovade att bita ihop och låta honom få göra på sitt sätt och att han skulle säga ifrån om jag inte gjorde det. Kan ju säga att det problemet har vi ju verkligen inte haft nu ;) anledningen är att mitt kontrollbehov är obefintligt när jag själv känner mig osäker och den andra visar att den är säker. Jag känner mig så trygg med Mange! Älskar den mannen oerhört! Älskar min lilla familj!!

Foto från igår när Mange invigde vår bärsjal. Sjukt bra och Ludde tyckte det var så mysigt så han somnade direkt å sov i en timme medan Mange diskade, lagade mat å fixade :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar