Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

torsdag 6 december 2012

torsdagkväll

I måndags var jag på kontroll hos barnmorskan och fick då även göra "glukosbelastninge".. dvs på fastande mage dricka ett glas vatten med socker i. Inte särskilt gott men det e ju bara att hälla i sig ;) Sen fick jag vänta där i två timmar innan barnmorskan tog ett blodprov för att kolla så jag inte har garviditetsdiabetes. Men allt såg finfint ut!
Vi gjorde ju även de vanliga kontrollerna och jag blev så förvånad, för mitt mått på magen hade ökat så mkt så jag blev orolig att jag gått långt över kurvan.. Men då visade hon att jag låg precis enligt normalkurvan nu och att jag sist (4 v sen) låg UNDER "normalkurvan".. Jag blev så förvånad eftersom jag fått höra så många kommentarer om att min mage är så stor... så nu släpper jag det här nojandet om magens storlek!!


Jag vill tipsa om en grej.. Cranio Sacral Terapi (SCT)! När jag var hos min massör för nån vecka sen så hade jag läst på hemsidan att de hade det här med SCT så jag frågade lite om det och det slutade med att vi bokade in en tid så jag fick prova det.. så i förrgår provade jag det! Det är tydligen väldigt bra för gravida, kan hjälpa mot foglossningen, men även bra för de som har migrän. Det är ingen vanlig massage där de jobbar med musklerna utan det är en metod som hjälper kroppen komma i balans och självläka. Låter lite hokus pokus men jag gillade faktiskt det. Och även om jag fortfarande känner av foglossningen så tyckte jag mig känna förbättring. Jag ska gå 2-3 tillfällen till innan förlossningen.. inte fel att prova, förlorar ju inget på det.. Höll på att somna så skönt det var ;) Har dessutom fått en jättebra deal av min massör så jag betalar för en halvtimme men får en hel timme varje gång bara för att hon tycker det är så kul att få använda metoden, då den inte är så vanlig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar