Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

söndag 16 december 2012

Big spender

I fredags mötte min darling upp mig efter jobb för att vara smakråd när jag skulle välja nya glasögon. Jag hatar att välja glasögon för jag tycker aldrig att något passar mig.. tjejen på Synsam sprang runt i hela butiken och plockade den ena bågen efter den andra.. allting kändes fel.. sen plötsligt kom hon med ett par som kändes rätt.. jag hade först tänkt att jag skulle låna hem 3 olika bågar för att känna efter.. men som vanligt med mig så vet jag när det känns rätt.. å gör det inte det så e det inte lönt.. jag vet vad jag gillar när jag ser det. Och Mange höll med om att de var skitsnygga! Väldigt annorlunda från mina gamla.

Anledningen till nya glasögon är att jag tycker jag börjat se mkt sämre och gjorde därför en synundersökning i tisdags.. dels så har synen försämrats (tillfälliugt) pga graviditeten men även mitt brytningsfel har försämrats väldigt mkt.. och optikern trodde att min senaste undersökning faktiskt varit felaktigt gjord och att mina gamla glasögon därför varit feljusterade hela tiden.. vilket kan ha lett till alla jäkla huvudvärker.. :/

Nu kan det ju hända att min syn kommer förbättras lite igen när jag ammat färdigt men men, då får jag byta glasen då.. kan inte gå runt med så här dålig syn!

I alla fall så eftersom jag är så kräsen med glasögonen så kände jag att det får kosta vad det kostar, viktigast är att de känns bra så jag vill använda dem. jag lyckades pruta ner det några hundralappar så notan hamnade på 3500 kr, samma som när jag köpte mina gamla för 9 år sen ;)

När vi gick ut från synsam så sa Mange att vi har ju faktiskt 30 min kvar på parkeringen så vi kanske kunde ta en liten sväng på Hansagallerian.. vi hamnade direkt på Gants sova-butik.. vi har pratat om att vi ska köpa nya lyxiga hög-kvalitets sängkläder i julklapp till oss själva istället för att ge varandra något.. å vi hann bara ta tre steg in i butiken innan jag la handen på ett påslakan från Canada Goose (hade ingen aning om att de gjorde sånt?) och fastnade.. Vi blev båda blixtförälskade!! såå mjukt och mysigt! Butiksbiträdet såg nog vår reaktion och kom springandes för att hjälpa oss ;) vi fick sätta oss i en säng å så överöste han oss med alla möjliga olika mönster och färger.. och sen hade Mange kollat upp underlakan på nätet och frågade om det och såklart hade de det finaste av de finaste ;) butiksbiträdet satsade allt och jobbade hårt men det gav resultat. Vi bestämde oss för ett underlakan från Mille Notte och påslakan med två örngott från Canada Goose! Mange e ju ganska bra på att pruta så när försäljaren sa att han kunde slänga in ett örngott ( ca 400 kr) gratis om vi köpte allt, så sa Mange att vi tar det om vi får båda örngotten gratis ;) och det fick vi! Heja min darling!

Sen när vi stod i kassan så fick jag syn på Gants handdukar.. och fastnade såklart för dem när jag fick känna på dem.. ha ha.. så det blev två nya duschhanddukar och två gästhanddukar, där Mange lyckades pruta till sig ena handduken gratis också.. Det blev en dyr julklapp till oss själva men samtidigt så prutade Mange ner priset över 1000 kr så vi var nöjda!

Så inom 1 timme från jag lämnat jobbet hade vi shoppat för nästan 8000 kr (inkl mina glasögon)!! Men som min kusin skrev till mig.. får passa på att skämma bort oss själva nu innan vår lille bebis kommer in i vårt liv ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar