Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

söndag 16 december 2012

Odjuret

Precis sett filmen "odjuret" på SVT1.. Tårarna har sprutat kan jag säga.. Läste boken för 2-3 år sen (skriven av Roslund och Hellström) och minns hur jobbig den var att läsa.. Mådde illa efter de första 20 sidorna... Alla böcker skrivna av denna duo hugger tag i en, får en att fundera och ifrågasätta åsikter som man alltid haft. Just "odjuret" är en av de bästa böcker jag läst. Rekommenderar den starkt!! Filmen var bra men som vanligt så kan den inte mäta sig med boken.. Så läs gärna boken!! Men den är påfrestande att läsa då den handlar om en pedofils vidriga förfaranden..

Innan ikväll var vi på bions såg "the Hobbit". Den var jättebra, samma klass som övriga sagan om ringen-filmerna :) 3D effekterna var dock starkare än vanligt så det var lite jobbigt för ögonen ibland att hänga med.. Men filmen var bra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar