Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

onsdag 5 december 2012

Behöver gravida inte kläder?

Blev så irriterad idag... Min vinterjacka är väääldigt tajt nu så det är dags att köpa en mamma-jacka. Tyvärr finns det knappt några butiker som säljer mammakläder, bara typ HM.. Annars får man handla på nätet.. Men jag gillar inte postorder-shopping.. Provade det häromveckan från en mamma-onlinebutik, men det blir till att skicka tillbaka allt :(

Därför så gick jag idag in på HM för att än en gång kolla om de fått in vinterjacka.. Men nej, fortfarande samma tråkiga kläder och inte en jacka i sikte.. Så jag frågade en anställd som då informerade om att alla jackor kom för nån vecka sen å sålde slut direkt och de ska inte få in nya... What???? Vintern har ju precis kommit!!

Sen letade jag även efter en fin klänning inför julfester och nyår, men inte en endaste klänning!! Så jag gick besviket därifrån, å på vägen tillbaka till jobb passerade jag butiken Joy. Då slog det mig att de har ju mkt kläder för lite större kvinnor, så jag smet in. 90 % av kläderna e riktigt tantiga men där fanns EN svart jättefin klänning så jag provade den och den satt som klippt å skuren :) dyr men men, nu slipper jag sura över det kassa gravid-klädes-utbudet!!

Måste bara hitta en lösning med jackan!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar