Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

torsdag 24 maj 2012

Size me!

Sjuk och uttråkad som jag är har jag kikat runt på lite bloggar, kom bland annat in på Kissies blogg.. den tjejen är ju inte frisk. Jag läser Blondinbellas blogg lite då och då  samt har hört henne på nyhetsmorgon och andra intervjuer, och tycker att hon är riktigt imponerande. Ung, driven  tjej som äger flera företag och är en bra förebild. Visst hon lever ett riktigt drömliv men hon är medveten om det och skriver ofta hur tacksam hon är för det.

För er som inte har läst om det så driven Blondinbella bland annat en tidning som heter Egoboost. Senaste omslaget pryddes av Blondinbellas nakna kropp och numret handlade om att man ska må bra och vara nöjd som man är och vara en "size me" istället för en "size zero".. en väldigt sund inställning och nyttigt budskap till unga tjejer som oftast bara får se pinnsmala modeller i alla tidningar.

Det har varit mycket snack om detta "utviket" som blondinbella gjorde.. bland annat har då Kissie skrivit ett inlägg om detta. Hon skriver att Blondinbella "är en hemsk förebild  med sin kropp. Hon är överviktig och ingen kan må bra av att bära runt på all den där vikten.Kolla bara på hennes knän, hennes stackars ben ser ut att gå på mitten snart av all vikt." Jag blir mörkrädd när jag läser hennes ord. Tänk så många unga tjejer som läser hennes blogg och påverkas.. Usch!!

Tycker ni att Blondinbellas ben ser ut "att gå av på mitten av all övervikt"?? Inte jag i alla fall!! Hon är ju en jättefin normal tjej! Läs hennes blogg på http://blondinbella.se/



 Extrem övervikt/fetma är ju självklart inte hälsosamt men man måste inte ha storlek 34 för att vara hälsosam! Jag gillar att det har börjat hända något inom modevärlden.. sakta men säkert.. Titta bara på detta Bootylicious omslag på Vogue. Vackra sexiga kvinnor med kurvor!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar