Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

måndag 28 maj 2012

Monday morning

Sitter nu på passenheten och väntar på min tur att få skaffa nytt pass (pga nytt efternamn).. Verkar som att halva Malmö är här :/ 20 nr före mig.. suck! Hoppas det går fort! Sen blir det jobb :)

På morgnarna visar sig förkylningen fortfarande.. Snuvig och halsen strular men jag vet att det blir bättre under dagen.

Igår va "sista" lektionen på westernkursen. Jag va rätt trött efter men kul va det. Jag å Mange fick "tävla" mot varann ;) Pia och en annan satte upp en bana till oss som följer:
- jogga slalom mellan koner
- rida fram till en tunna, plocka upp en hink och sätt ner på en annan tunna
- jogga fram och stanna i en liten fyrkant gjord av bommar, snurra ett varv och sen jogga vidare
- Rida fram till en repgrind ( med flaggor som fladdrade i vinden) öppna den, rida igenom och stänga
- jogga fram en bit, stanna på angiven punkt och backa i ett L mellan bommar
- Jogga över 3 bommar
- fatta galopp, galoppera en bit och sen ett snabbt stopp

Man börjar på 74 poäng (tror jag) och sp får man minus om man nuddar bommar eller gör fel.. Och pluspoäng om man gör nåt extra bra. Man rider med en hand och diskas direkt om man tar i tygeln med andra handen.

Vi gjorde banan ca 4-5 gånger sen bytte vi häst en gång. Jag började och det gick sådär för Mary va ofokuserad å tittade mest på kossorna en bit bort.. När det va Manges tur så gick det inte så bra å han blev knäckt för han trodde han skulle göra det bättre än mig och vinna ;P ha ha ha!!

Vi blev bättre och bättre och ganska så grymma i slutet ;D jag vann ju såklart (men Mange va oxå grym).. Vore konstigt annars med tanke på riderfarenheten! Detta e nyttigt för oss båda för det är den enda sporten som Mange inte klår mig i ;)

Nu e det bara 3 nr kvar, sen är det min tur! Ha en bra dag alla söta!

Dagens outfit
(ja jag har jacka för jag mår inte 100% så tycker det e lite kyligt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar