Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

fredag 18 maj 2012

bye bye fröken Persson...

...hello Mrs Sjöstrand!!!

Nu är ÄNTLIGEN all administration klar... vi är gifta och heter nu Sjöstrand. Vi har båda bytt efternamnen (Andersson/Persson) till Manges mormors flicknamn Sjöstrand. Älskar det namnet! Lina Sjöstrand!! känns ovant men fint!!

Jag har gått in typ var 3e dag på skatteverkets hemsida med mitt bankid och kollat om allt va klart... så gjorde det nyss efter frukosten och blev sååå glaaad! Idag ska vi åka till mina föräldrar på middag och övernattning så nu ska vi minsann göra en tårta som vi ska skriva Sjöstrand på så firar vi lite =D hihi..

Skönt med långhelg! Igår va jag först å hälsade på finaste Jack.. Trodde först han glömt bort mig när jag ropade på honom i hagen för han reagerade inte.. men sen när jag kom närmre å ropade så förstod jag att det va för det blåste åt fel håll så han inte hört.. För när han hörde så kastade han upp huvudet å tittade på mig i 10 sekunder å sen började han gå för att möta mig.. Så gosigt va det!!

Efter det åkte jag och Mange till stallet i bokskogen för ännu en lektion i western. Jätterolig lektion. Vi gjorde samlande övningar som öppnor m.m. Mange satte dem direkt, sanslöst!! Och jag fick göra lite svårare samlande övningar i galopp och det va en så härlig känsla att känna hur Mary nästan stod still å galopperade med enorm energi.. hon lyssnar så jäkla bra och älskar att arbeta! Älskar denna krabat!!

Efter ridningen va det hem, byta om, äta å sen körde vi direkt vidare till Malmö GK för 3 timmars golfträning. Jättekul!! Det går bättre och bättre!! vi gjorde testen för putt, chip och pitch och jag klarade dem allihopa =D gött! Behöver bli bättre på svingarna på rangen.. hälften av slagen blir bra men hälften riktigt kassa.. och måste träna på att slå högre, rakare och längre.. träna träna träna!

Tränaren sa till Mange att av de 50 som gått nybörjarkurser i år så är det bara 10 st som klarat sitt gröna kort under kursens gång.. resten har fått försöka fler gånger. SHIT!! Jag blev så paff! Jag måste fasiken klara det direkt.. jag har ju gått kursen en gång för 8 år sen och klarade ju allt då!! men sen spelade jag aldrig igen.. ha ha.. men jag har ju klarat det en gång så jag måste ju klara det direkt nu!! Annars e jag kass!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar