Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

måndag 14 maj 2012

Crazytown!

Idag inleddes rättegången mot Peter Mangs och det märktes på vägen till jobb.. Mitt jobb ligger bara en fastighet ifrån Tingsrätten och där va avspärrat och fullt pådrag. Sjuk människa det där, hoppas verkligen han låses in och aldrig släpps ut! Känslokall mördare!

Minns hur det va här i Malmö när han härjade som värst. Hur mina vänner med mörkt hår tyckte det va obehagligt att ta bussen och vistas ute på kvällarna.. hur jag och många av mina ljushåriga vänner såg till att inte täcka håret helt, det skulle synas att man var blond... helst ingen mössa alls.. sjuk värld man lever i!

Häromdagen när jag va på Värnhem (ett område i Malmö som jag inte besöker så ofta, inte Malmös bästa område men absolut inte sämst heller), så stod jag och väntade vid ett övergångsställ. Plötsligt så hör man två smällar.. en vanlig svensk tänker nog automatiskt att det är ungar som smällt några smällare.. men en äkta Malmöbo som är mer van vid att det är skott som smäller än fyrverkerier, de reagerar lite mer. Kan säga att det va väldigt många som hukade sig ner, någon skrek och alla spanade efter var skotten kom ifrån.. som sagt.. it's a mad world and I'm living in a crazytown! I detta fallet va det dock bara några ungar som smällt några smällare....

Men i ärlighetens namn så märker man inte mycket av allt det som händer i stan. Man läser mest om det och påminns om det av alla patrullerande poliser som fyller hela stan nuförtiden. Det är en trygghet med den ökade polisstyrkan och de märks verkligen! Men jag hoppas verkligen att det lugnar sig, för de senaste åren har det ju bara gått utför.

Trots alla galenskaper så älskar jag mitt Malmö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar