Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

fredag 30 december 2011

nästsista dagen på året

Jisses, snacka om att jag sov dåligt inatt.. men det berodde inte på funderingar om nyår utan det va pga min rygg. Jag har ju mkt problem med ryggen och har röntgat och gått på olika behandlingar och ska börja med sjukgymnastik nu i januari.
Det är inget med skelettet utan det är låst muskulatur i ländryggen och jag ska säga er att det är minst lika jobbigt som när man har vanlig ichias.. jag har nämligen haft det också förut så jag vet precis hur hemskt det kan vara.. men det här med låst muskulatur (förmodligen pga av en kiropraktor) är lika..
Jag rör mig mkt när jag sover och varje gång jag rörde mig inatt så smärtade det till i ryggen och jag vaknade.. började t o m gråta vid ett tillfälle :( och ibland fastnar jag så jag inte kan komma runt så Mange måste hjälpa mig.. Helt handikappad.
Det som utlöste denna "Attacken" va att jag mockade ut Jacks box ordentligt i tisdags (3 fulla skottkärror). Så nu har jag pratat med Anna som har stallet så personalen ska mocka mot att jag betalar en liten extra summa. Väl värt det!

Idag har det varit en dag from Hell på jobb.. puh.. helt slut! Men vi avslutade den med bubbel innan vi gick hem :) Och sen mötte jag upp fina Emma för en öl/cider på Fagans (irländsk pub). Massor med tjejsnack och det piggar alltid upp!!

När jag kom hem tog jag en 2 timmars "powernap" för jag va så trött.. sen så satte vi igång och röja här hemma. Mange diskade och fixade lite i köket och jag röjde i vårt gästrum för en kompis ska bo här imorn när vi e i Falsterbo. Vi höll på i en hel timme och ändå är lägenheten sjukt stökig! Ni kan inte ana ett sånt bombnedslag här va innan.. puh.. hur i hela fridens namn ska jag klara av att hålla ett helt hus i ordning nån dag?? ha ha..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar