Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

torsdag 8 december 2011

nya friska tag

Vi har ju haft det väldigt bra på resan och unnat oss både det ena, det andra och det tredje.. Mkt choklad, vin och godsaker. Plus att på Treasure Island där vi bodde sista veckan så hade vi all inclusive, vilket innebär stora frukostbuffe, stor lunchbuffé inkl dessertbuffé och på kvällen var det 3 rätters middag varje kväll!! Med allt detta unnande så kan ni kanske förstå att vikten har ökat.. hela 6 kg faktiskt när jag vägde mig imorse. Vägde mig visserligen efter jag ätit frukost så det är väl inte helt jämförbart med innan resan, men ganska. Plus att jag ju redan hade gått upp nåt kilo innan resan pga all stress. Ingen höjdare!

Jag ångrar ingenting men nu får jag kämpa för det. Jag kommer försöka äta nyttigt nu med low carb-måltider och inget socker. Jag kommer dock ta det med en viss måtta nu under julen, för jag tänker banne mig låta mig få äta knäck, kola och annat gott under julhelgen. Men i övrigt ska jag skärpa mig och sen får jag blir hårdare i januari med absolut noll socker!!

Har ca 8-9 kg som jag vill få bort! Förutom att ändra kosten så ska jag ta tag i träningen igen. Inte blivit mkt av den varan på resan. Planen är som följer:

- kommer börja rida igen ca 3 ggr/v
- sjukgymnastik 2 ggr/v
- morgonpromenader minst 2 morgnar/v
- vattengympa 1 g varannan vecka

1 Januari får vi nytt friskvårdsbidrag från jobbet så då ska jag köpa träningskort nånstans så jag kan komplettera ridningen med det då jag slutar med sjukgymnastiken. Sjukgymnastiken varav i 8 veckor nämligen. Funderar bara på vad för sorts träningskort jag ska ha.. Ska jag ha på ett ställa med bara gym eller även med pass. That's the question. Det lutar åt ett rent gymkort på ett "Träningsvärket" som ligger 5 min promenad från mig, öppettider 05-24 så då kan jag morgon- eller kvällsträna som det passar mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar