Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

fredag 2 december 2011

Snorkling (skrivet 2 dec)

Kändes härligt att vakna bredvid min man efter en skön sovmorgon (sov ända till kl 9 - sensation med tanke på att vi vaknat vid 7 typ varje dag denna resan).

Dagens äventyr blev en 2 timmar lång guidad snorklingsutflykt och jag tar tillbaka allt jag sa om att Egypten är bäst.. Dessa koraller var utan dess like. Färgerna var fantastiska och vattnet går inte att beskriva. Jag har aldrig sett så turkost och klart vatten. På vissa ställen såg det ut som botten var kanske 5 meter ner, men det var i själva verket 20 meter ner.. Underbart.

Egypten är också fantastiskt måste jag dock säga, men jag tror nog att detta slog Egypten, om än bara med en hårsmån.

en stund efter vi börjat snorkla så kändes det som jag blev stucken av något på armen.. sen benet och ryggen och jag blev skiträdd att det kanske var nån farlig manet.. Tittade på armen och såg hur det kom fram små typ myggbettsliknande svullnader.. Simmade fort fram till guiden som skrattade och sa att det va HAVSLÖSS! ha ha, hade ingen aning om att det fanns.. helt ofarligt iaf :)

Vi tog massor med foton under snorklingen (vi har ju en vattentät kamera) så de kommer så småningom :)

På kvällen så åt vi ännu en god middag (3 rätters ingår varje dag). Varje kväll är det ett levande band som spelar när man äter middag och tills midnatt. De har lite olika lekar och aktiviteter, bland annat så gillar de att ha en "sexy leg and hairy chest competition" :) ha ha.. men denna kväll va det "international class" vilket innebar att de olika nationaliteterna bjöds upp på scen för att framföra en sång eller nåt från sitt land.. Vi gjorde vår favorit - "SMÅ GRODORNA" .. ni kan tro folk skrattade när vi hoppade runt och sjöng denna fula sång. Innan oss hade en australienare sjungit en jättevacker sång som gav tårar i ögonen på folk så när det blev vår tur sa vi att detta är inte en vacker sång, men en rolig som alla svenskar kan :) det va många som kom efteråt och pratade med oss och tyckte vi hade varit roliga. Det kom även fram en norsk familj och snackade. Roligt, för annars är alla här ifrån australien eller nya zeeland.

Ännu en trevlig kväll i paradiset helt enkelt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar