Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

fredag 2 december 2011

En gift kvinnas bekännelser (1 dec)

Wohoooooo nu är jag minsann gift med min älskade darling!!! Gårdagens väder var det bästa på hela resan., inte en regndroppe så långt ögat kunde se!! När vi vaknat och var på väg till frukosten så mötte vi en gammal man från hotellet som sa "Bula (betyder Hej), welcome to another beautiful day in paradise!" En sån fantastisk kommentar att få på morgonen av sin bröllopsdag!! :) Jag trodde inte jag skulle vara så nervös men när det närmade sig och jag började bli klar så va jag så nervös så jag höll på att börja gråta bara jag tänkte på att jag snart skulle komma gående på stranden och se min älskade. fick verkligen anstränga mig för att inte gråta, ville ju inte förstöra sminket ;) Sen gick till till som följer:

När jag var färdig kom det två Fiji-killar utklädda till Fiji-krigare för att hämta mig vid bungalowen. Fotografen kom också då och tog först några foton på mig och på mig med krigarna. Mange stod redan nere på stranden. Sen gick vi ner mot stranden och där hade de gjort en liten gång inramad av blommor och längst fram stod min blivande make under en båge gjord av palmblad och blommor. Tårarna rann kan jag säga.. ha ha.. Det var så vackert med sanden, havet, blå himmel och sol. Kändes romantiskt att stå där barfota i sanden och jag kände mig vackrast i världen! Och lyckligast i världen!

Ceremonin utfördes av en äldre kvinna som var väldigt glad och go. Vi hade solen i ögonen så misstänker att vi står å kisar på många av fotona.. lite synd, men men.. Det var ett komiskt inslag när kvinnan skulle fråga Mange om han ville gifta sig med mig och hela alltet, så hann hon först bara säga "And do you Magnus..." varpå han utropar "I DOO!!" ha ha, hon skrattade och sa till honom att han inte skule svara än, hon hade inte ställt frågan än, ha ha.. han va minsann lite nervös han också ;)
Till sist fick vi i alla fall säga "I do" och bli äkta makar. En härlig känsla!! Vi fick champagneglas i handen direkt och fick ta en liten paus i skuggan, sen bar det iväg med fotografen som vi hyrt. Han tog oss runt på olika ställen på ön och fotade runt 200 bilder, så jag ska nog kunna få upp några här på bloggen sen ;D

Resten av dagen njöt vi av varandra, av lugnet, badade i havet och till sist blev det en privat 4-rätters middag i månskenet. Vädret höll hela dagen och kvällen tack och lov!
Både gäster och personal kom och gratulerade oss och kramade om oss när de fick syn på oss.

Jag har varit lite rädd innan att jag skulle bli ledsen och ångra mig när vi stod på stranden. Inte om giftermålet i sig utan att vi gjorde det själva utan vänner och familj närvarande. Det är klart att man på ett sätt vill dela detta med sina nära och kära, men jag måste säga att jag tänkte inte alls på det. Jag var så lycklig vid min älskades sida!

Bästa dagen i mitt liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar