Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

fredag 2 december 2011

Treasure Island (skrivet 30 nov)

Ligger i sängen på Treasure island och tar en solpaus. Vädret har blivit så fint, sol och blå himmel om dagarna och sen kommer det en ordentlig regnskur vid tre-tiden som varar nån timme och sen blir det bra igen. Första dagen som solen verkligen var framme hela dagen (samma som hajdyket) så lyckades vi bräna oss ordentligt. ALLA på hotellet var knallröda på kvällen för ALLA hade ju längtaat så efter en riktigt solig dag.. inte bra.. men men, det lägger sig ;)

Treasure island är jättefint. Vi har ca 30 meter från vår bungalow till stranden, vattnet har en fantastisk turkos färg, man kan simma rakt ut och snorkla bland korallerna, poolerna är superfina och personalen är så trevliga och glada.
De är lite klyddiga här men allt löser sig. T ex så hade bröllopskoordinatorn fått för sig att vi hade bokat bröllopet på fredag den 2 dec.. Jag stod på mig och sa att det är minsann torsdag vi har bestämt och något annat tar vi inte. Jag blev helt gråtfärdig.. Hon hade tydligen bokat in ett annat bröllop då, men efter att hon kollat sina mail till mig så insåg hon att det var den 1 dec som vi hade bokat så det löser sig. Eftersom det verkar regna varje eftermiddag så bokade vi bröllopet kl 11 (dvs kl 23 på onsdag 30 nov svensk tid). Förhoppningsvis så regnar det inte på kvällen så då kan vi ha vår privata middag nere på stranden.. Håll tummarna för vädret!!

Idag va det någon annan som gifte sig och vi såg deras vigsel. Jag är så blödig, börjar jämt gråta såfort jag komer i närheten av ett bröllop.. tårarna forsade trots att jag inte tyckte att de var ett särskilt vackert par.. ha ha.. töntiga jag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar