Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

tisdag 19 november 2013

Trädgårdsarbete

I söndags gjorde jag trädgårdsarbete för första gången!! Luddi hade haft en dålig natt så han sov i 3,5 h i vagnen ute i trädgården så då passade vi på att göra en höstrensning :) rensade ogräs å tog bort massa visset. Såå skönt att få gjort det som vi tänkt på ett tag men inte haft tid till. Måste rensa bort ogräset kring våra jordgubbsplantor oxå bara...

Första gången i mitt liv som jag gjorde sånt här! Har tidigare bara klippt gräsmattan hos mina föräldrar. Måste säga att även om det är tungt å ett riktigt träningspass för kroppen så va det mysigt. Å gött att se resultatet! 



Det sista jag gjorde var att plantera vitlök! Ett hett tips för er som har plats i trädgårdslandet. Köp två vitlökar på plantskola eller liknande, använd ej ICAs.. Plantera varje klyfta med ca 10-15 cm mellanrum. Kommer bli mumsiga fina vitlökar till sommaren! Även blasten är fin att använda. 

Mer än så planterar vi inte i år. Ska fundera i vinter å sen plantera lite till våren, så får vi se vad det blir. Rabarber ligger högt på listan. 

Vi har ju redan 3 st äppleträd, vinbärsbuskar, krusbärsbuskar, vindruvsrankor (eller vad det heter) å plommonträd. Ska bli intressant att se hur mkt frukt/bär de ger nästa år! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar