Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

fredag 29 november 2013

Provocerad

Jag läser ett gäng bloggar, varav de flesta finns länkade i kanten till höger på min blogg.. Jag vet hur de stora bloggarna fungerar, nämligen att de medvetet skriver extrema kommentarer ibland vilket provocerar folk att kommentera m.m. 

Katrin Zytomierska är en jäkligt skarp brud å jag skrattar ofta åt hennes provokationer... Men idag blev jag fan förbannad.. För att göra ett långt inlägg kort så skrev hon att små bebisar är lämpade att sova på mage, inte alls på rygg som alla rekommendationer från vården säger. Detta är tyvärr helt fel.. Förr så rekommenderades magpositionen men sen man ändrade till att rekommendera ryggläget så minskade plötslig spädbarnsdöd drastiskt!! Det som gör mig förbannad är att när Katrin skriver som hon gör så kommer en drös nyblivna mammor (som inte har bättre vett) följa hennes råd å göra så.. Suck!

Än värre är idiotmetoden från Anna Wahlgren.. Direkt livsfarlig å även risk att ge barnen men för livet.. 

Skit i alla "metoder" å använd ert egna sunda förnuft! Rekommendationerna från vården finns av en anledning... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar