Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

lördag 23 november 2013

Redo

Ligger i sängen med två snarkande grabbar men är så uppe i varv att jag inte kan somna!! Imorn fyller Mange år å vi ska ha släktkalas med 20 pers. Det börjar med lunch redan kl 13 så det finns inte alltför mkt tid att fixa imorn.. Därför valde vi att göra enkel mat som kunde göras idag å bara värmas på imorn.. 

Så ikväll har jag bakat 4 tårtbottnar (ska bli två tårtor), 2 kladdkakor, lagat 40 kycklingspett å 4 ostpajer... Blev klar strax efter kl 23.. Puh! Därav uppe i varv för det har gått i 190! 

Även om det varit en intensiv kväll så känns det grymt skönt att veta att allt det är klart så ingen kaos imorn. Det enda jag ska göra imorn förmiddag är att sätta ihop tårtorna... Rätt glad att ha lugn å ro med det!! Å så göra en tomat å melonsallad, samt duka.. 

Brukar inte bara va jag som fixar men nu blir det så eftersom en av oss får ta hand om Ludde.. Å jag tycker det e så kul med matlagning å bak ;) å imornförmiddag e Mange å spelar badminton som vanligt å kommer hem vid tolv.. Dvs han hinner inte hjälpa till så mkt, varken med Ludde eller nåt annat.. Men men, det e hans fölsedag så jag ställer upp ;) 

Tårtan (x2) som jag slutför imorn är chokladbottnar i 4 lager med fyllning av körsbär, chokladtryffel (typ) å mascarponefrosting både i och runt. Visst låter den smaskens!? Har köpt en tårtbok med massa fantastiska tårtor så här ska göras finfina tårtor varje kalas! Inga fler prinsesstårtor här inte :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar