Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

torsdag 14 november 2013

Simma!

Idag har vi börjat dagen med babysim. Bästa gången nånsin!! Han bara dök å dök (babystyle) å fick inte en enda kallsup. Heja Luddis!! 

Så tacksam att han älskar vatten lika mkt som mig. En i gruppen som är lika gammal som Ludde är livrädd... Han börjar stortjuta bara han får några droppar på huvudet :( inte lätt.. Men därför är det extra viktigt att de fortsätter gå så han slappnar av och blir trygg i vattnet! Tänk annars om han hade ramlat i en pool.. Panik direkt.. 

Målet med babysimmet är ju att de ska va trygga å lugna i vattnet å kunna flyta å sparka/simma sig in till kanten om de ramlar i.. Det går ju aldrig om man har panik..

Badandet tar slut på barnens energi även om man bara är i i en halvtimme. Ludde däckar alltid direkt efter ;) vissa barn somnar t o m i vattnet!! Ha ha.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar