Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

måndag 4 november 2013

Hitta rätt fokus

Nu tänker jag lägga mig i den här tjatiga debatten om att föräldrar ska lägga bort sin mobil och fokusera på barnen istället. 

En gubbe röt åt mig nyligen att lägga ner mobilen å fokusera på mitt barn.. Saken var ju dock den att Luddi låg å sov i vagnen.. Då kände jag bara att den här mobilhysterin har gått till överdrift!!! Måste jag stå å stirra på mitt barn när det sover oxå? Hur ska jag göra på natten då när jag oxå behöver sova?? Lägg dig inte i gubbjävel! 

Missförstå mig inte... Jag tycker inte det är ok med föräldrarna som sitter å stirrar på sin mobil när barnen försöker få/behöver deras uppmärksamhet. 

Läste en artikel häromdagen där författaren skrev precis det jag gått å tänkt.. Om man måste fly närvaron med sitt barn genom mobilen, så är det inte mobilen som är problemet... Problemet är att man vill fly närvaron med sitt barn! 

Det handlar alltså inte bara om mobilen.. Utan ni måste även lägga ner er dagstidning, veckotidning, bok, dator eller telefonlur och TA TILL VARA PÅ TIDEN ni har med ert barn. De växer upp fort, så missa inte det! 

Och alla journalister - SLUTA HÄNG UPP ER på att föräldrar använder just mobilen. Diskutera det riktiga problemet istället! 

Och ja, jag använder min mobil! Men till 95% bara nära jag ammar eller han sover!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar