Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

tisdag 30 april 2013

Update

Det har varit dåligt med blogginlägg sista veckan.... sorry! Ska bättra mig. Mycket har hänt så vi kör en kort sammanfattning :)

Vi har åkt buss till och från Falsterbo (45 min enkel resa) en dag för att hälsa på mina föräldrar. Ludwig tyckte det var väldigt spännande med bussresan å vägrade ligga ner i vagnen..




Överhuvudtaget så har han börjat intressera sig väldigt för vad som händer runt omkring och vill vara med, vilket innebär att han helst ALDRIG vill ligga i vagnen :( jobbigt... Så jag får ha honom i bärselen på bröstet när vi är ute å gör saker.. Suck! Hoppas det går över... Jag saknar mina långa promenader när han bara sov!

Jag har varit "på rymmen" två gånger! I torsdags lämnade jag Ludwig hemma med Mange och gick på middag med mina kollegor :) konstig känsla att inte ha honom i famnen hela tiden! Och i lördags lämnade jag honom hemma med Mange och brunchade med mina fina bästisar :) sån lyx!! Viktigt att få lite egentid! Så nu har Ludde fått börja dricka ur flaska när han e ensam med sin pappi, och det funkar jättebra!





Ludwig har nu blivit 8 veckor (igår) och utvecklas enormt mkt varje vecka! Han "pratar" mkt mer och är så glad å rolig. Han e såklart skrikig och gråtig oxå, som alla bebisar ;) han har börjat sova ännu bättre än förut.. Vissa kvällar har vi lyckats lägga honom redan vid 19 så vi fått äta middag i lugn och ro.. Och de senaste 3 nätterna har han inte velat somna förrän vid 22-23 och har då sovit 7-8 timmar i sträck innan han vaknat å varit hungrig! Lyx lyx lyx!!! Sen har han sovit ytterligare några timmar. Så frågan är vad som är bäst.. Att han somnar tidigt å vaknar med 3-4 h mellanrum eller att han e vaken med oss hela kvällen å sen sover länge? Jag röstat på det senare ;P





1 kommentar: