Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

torsdag 18 april 2013

Amning

Jag hade ju en hel del problem med amningen de första veckorna men nu går det bra, vilket jag är väldigt tacksam för! Man har alltid "maten" med sig och den är redo i samma sekund som Ludwig blir hungrig.. Inte beroende av att kunna värma något och ingen hungerskrikig bebis. Skönt!!

Men då kommer vi till ämnet "offentlig amning".. Många tycker det är jobbigt att amma inför andra och behöver lugn å ro i ett eget rum för att det ska funka å kännas bra.. Antingen för att man inte är bekväm att flasha boobsen eller för att man kanske har det ganska struligt med amningen.. Jag har fullständig respekt för det!

Men nu funkar den ju bra för mig och jag vill verkligen inte bli låst pga amningen! Om man inte vill amma offentligt så har man ju två val... 1. Hålla sig hemma när det är dags att amma eller 2. Hitta ett privat rum att sitta i när man är hemifrån..
Inga av dessa alternativ funkar för mig pga att jag ammar väldigt ofta under hans vakna tid. Ibland går det bara 30 min mellan amningarna å varje amning tar mellan 20-45 min.. Alternativ 1 hade ju då inneburit att jag aldrig kunde gå hemifrån och alternativ 2 hade ju inneburit att jag missar allt det sociala eftersom jag då sitter i ett annat rum mesta tiden..

Därför bestämde jag mig snabbt för att jag kommer amma där det behövs, oavsett om det är en parkbänk eller vid matbordet.. Jag skiter i vem som ser mina boobs ;)

Sen finns det ju folk som inte är bekväma när någon ammar framför dem.. Det förstår jag inte alls.. Det är det naturligaste som finns, och man väljer ju själv var man tittar.. Och sen är det oftast inte så mkt man faktiskt ser, bara nån sekund som allt syns, sen är där ju en bebis i vägen..

Hur kan detta vara så farligt? Världens mysigaste!


1 kommentar:

  1. Amningen är ett hett ämne, kände som du - klart jag ska amma! Det är jobbigt i början men det ger sig med tiden. Jag är glad o tacksam att jag fått/kunnat amma mina båda barn. Amma på kusin! Ps. Ludde är ju underbar, jättemysigt att få gosa med honom när vi sågs! Hoppas att nått av plaggen kommer till nytta senare.
    Stor kram fina Lina!
    Ps2. Jag o barnen är lediga den 10/5 du kanske orkar åka bussen till oss.

    SvaraRadera