Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

tisdag 23 april 2013

Rutiner

Ludwig är nu 7 veckor gammal (stora killen!!) och vi har fått till några rutiner, men det är främst på natten. I övrigt så är det för tidigt att ha bestämda rutiner.. Jag (och många andra) har trott att man skulle skapa rutinerna typ direkt men nu i början så ändras bebisen från vecka till vecka så vad som fungerade förra veckan funkar kanske inte nu.. därför måste man följa bebisen nu och så får man ta tag i rutinerna sen när allt stabiliserats lite.

T ex för två veckor sen så sov Ludwig 1-2 h i sträck i vagnen, somnade innan vi ens fått ut vagnen från lägenheten och detta gällde en gång på förmiddagen och en på eftermiddagen. Jag trodde då vi hade fått till en bra rutin.. Men nu sover han max 30 minuter i taget och vill helst inte alls sova i vagnen.. promenaderna har blivit ganska jobbiga med andra ord...

Man får ta det som det kommer helt enkelt... och vara lyhörd för när han är redo att ta till sig lite rutiner.

Ludwig har i alla fall sovit i egen säng hela nätterna nu i ca 10 dagar, samt de senaste två nätterna har han sovit långa pass på 6-7 h i sträck... innan har han fått sova lite i omgångar på oss på kvällen och sen lagt sig med oss vid 21-22.. men idag har vi provat att lägga honom i sin säng kl 18,30 redan, då han började bli trött då.. och han sover fortfarande nu 2 h senare.. yaaay! hoppas detta kan funka lika bra som natten gör i övrigt :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar