Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

onsdag 17 april 2013

Våren är här

En sån härlig dag! Solen skiner å våren är äntligen här :) i förrgår när jag var ute å promenerade så va det för varmt med jacka t o m! Underbart! Firade med en piggelin på promenaden ;)

Det e svårt det här med hur mkt kläder/täcke man ska ha på sitt barn i vagnen nu när det skiftar.. Jag har lyckats rätt bra så Ludde har varken varit för varm eller kall.. Men Det e nog många barn som varit för varma... När jag var ute i måndags så var det så varmt så jag fick dra av filten och knäppa upp hans overall (en tunn overall).. Samtidigt såg jag andra barn sitta i tjocka ytterkläder i en åkpåse (typ sovsäck) som såg ut att vara som en dunjacka.. De måste ha fått värmeslag!

Idag var jag å Josefin ute på en förmiddagspromenad och då såg vi många föräldrar som hade täckt för öppningen på vagnen med en filt för att solen inte skulle lysa in på barnet. Jag har både läst i böcker och hört av läkare på Nyhetsmorgon att det är det sista man ska göra! Täpper man för öppningen kommer inte luft in, det kan bli för varmt och då ökar risken för plötslig spädbarnsdöd :( själv har jag ett parasoll till vagnen, men det är helt värdelöst om det blåser minsta lilla, så jag har köpt en "solgardin" till vagnen vilket skyddar från solen men ändå släpper in luft :)

Idag är det dags för 6 veckors kontroll hos läkaren på Bvc :) spännande att se vad han väger!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar