Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

söndag 1 januari 2012

Nyårsafton

Nyårsafton var en fin dag. Började med att gå upp kl 8 och åka till stallet. Dags att rida igång Jackepack och han va så pigg och glad när han fick börja trava :D Sen åkte vi och handlade inför kvällen och åkte hem till mina föräldrar. Där myste vi lite innan vi fixade igång allt. kl 17 kom min farbror och faster och för en gångs skull hade vi allt under kontroll i köket och var inte försenade ;) Men vi hade valt väldigt lättlagad men god mat. Vi fick många lovord för maten och framföraltt efterrätten som jag va lite nervös för om den skulle gå hem eller inte.

Menyn: hemmagjorda pepparkakor med mögelost och hemmagjord marmelad räkmacka a'la Mange ugnsbakad lax, hasselbackspotatis och champagnesås (Sjukt god och lätt sås!!!) Banoffee paj Banoffee pajen va så otroligt god. Digestive-botten, ett lager kondenserad mjölk som kokts i 3 h till en kolakräm, skivade bananer, grädde och krossad dajm. Enkelt och SÅÅÅ GOTT!!!!!! MUMS!!

Vid tolvslaget gick vi ut en liten sväng och tittade på alla fyrverkerierna, älskar det men är samtidigt alltid lite rädd. gömde mig bakom Mange ;) champagne och tolvslagskyssen - all you need!

Vid 2 åkte gästerna hem och vi fixade undan det sista i köket innan vi la oss. Nöjda efter en mysig och rolig kväll!

Nyårsdukningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar