Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

måndag 23 januari 2012

En mysig helg med Tilda :)

Lördagen började med stallet och en 30 minuters promenad med Jack. Precis när vi kom tillbaka till stallet så började det regna.. puh, sån tur vi slapp undan! Resten av dagen spenderades med att städa och fixa (och en hel del slappande i soffan) inför kvällens gäster. Bästa Cajsa, Stellan och deras son Melker skulle komma på middag och de hade tagit med sig min systerdotter Tilda som skulle sova över hos oss. Tilda fyllde dessutom 7 år i lördags och va på toppenhumör! Vi hade en supermysig kväll med god mat (helstekt fläskfilé i ugnen, rotfrukter och en blåmögelostsås) och barnen funkade så fint ihop. Cajsa och jag har känt varann sen vi gick i gymnasiet.. Vi va bästa vänner och har gått igenom en hel del med allt från att som tonåringar bo på internat ihop till att flytta till spanien som 20åringar. Vi har haft våra pauser men vänskapen har alltid funnits där och jag har alltid saknat henne de perioder som vi inte har hörts och setts. Hon är en sådan v än som kommer finnas i mitt liv sålänge vi lever!



igår (söndag) va en väldigt aktiv och rolig dag.  Jag å Tilda började med en runda i stallet, sen blev det skridskoåkning då Tilda fick prova sina nya skridskor som hon fick i fölsedagspresent av oss. Hon flög fram och va så duktig. Själv har jag inte åkt på över 10 år så det va lite stelt och stapplande men det gick heeelt ok ;)



Sen kom vi till höjdpunkten och hela meningen med Tildas besök. SHOPPING! Tilda fick nämligen i julklapp att vi skulle gå och shoppa en dag och då skulle hon själv få välja sina kläder upp till ett visst belopp. Hon va överlycklig och det va så roligt.. det blev shoppat en hel del så sen på kvällen blev det en hel del mannekängande ;) Hon hade kunnat bli modell, hon vet precis hur man ska stå å gå, en riktig liten donna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar