Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

söndag 1 januari 2012

Minnen av 2011 och en stadig blick framåt

Då va det 1 januari 2012 och det nya året har kommit. 2011 var ett händelserikt och positivt år och slog 2010 med hästlängder. 2010 var ett mardrömsår som fick mig att vakna upp och leva i nuet. Och resultatet blev ett väldigt lyckligt 2011.

SKIDRESA (mars)
Åkte på första skidresan tillsammans med darlingen. Jag har alltid åkt skidor och älskar det, men mannen min hade aldrig åkt och var väldigt rädd för att bryta benen så han var ganska svårövertalad. Envis som jag är så fick jag med honom till Alperna med ett stort gäng vänner och vi hade så kul. Han blev hooked och gav mig därför en ny skidresa i fölsedagspresent, så snart är det dags igen.

HÄST
Jag blev med nygammal häst - Jack! En häst som jag varit livrädd för i 7 år efter att jag varit med om en ridolycka på honom. Nu rider jag honom 3 dagar i veckan och har fallit pladask - han är den andra mannen i mitt liv!

VIKT OCH MAT:
 Jag nådde min målvikt under våren efter 6-7 månader med Itrim och höll det under sommaren. Sen kom den stressiga hösten och därefter en 6-veckors semester och där föll den hälsosamma stilen. Jag har nu ca 8 kg att gå ner igen, men det är ju bättre än 25.. och jag har nu lärt mig att jag inte bara är en känslo-ätare utan även en stressätare.
Lärdomen av det hela är att bli bättre på att planera veckans måltider, storhandla så man har rätt saker hemma så det blir lätt att laga bra mat även om det är ont om tid. Vi börjar 2012 med att prova på Linas Matkasse och det ska bli väldigt spännande. Mange tycker det är kul att laga mat och har blivit riktigt duktig, han e bara inte så bra på att planera och handla ;) därför så tror jag det här med hemleverans av matkasse kommer passa oss båda väldigt bra!

THE BIG 30
Jag fyllde hela 30 år och firade med en ordentlig fest i hyrd lokal. Underbart att samla alla sina favoriter på en och samma kväll! Jag är lyckligt lottad med så fina vänner!

NYA ZEELAND OCH FIJI:
5,5 veckas lång resa till andra sidan jordklotet.. Mitt livs resa!! Varje dag var ett äventyr och jag är så glad att jag fick dela det med min darling.

BRÖLLOP:
På Fiji gifte jag mig med min Magnus och blev fru! En fantastisk dag på stranden och ett minne för livet. Ingen stress, ingen press.. bara vi två och vår kärlek! Det är ju bara det det handlar om.
Sen passade vi ju på att bjuda till stor bröllopsfest när vi kom hem för att fira det med nära och kära och det va ett vinnande koncept. Har flera vänner som tyckte det va så bra så de funderar på samma grej.

Ska bli spännande att se vad 2012 kommer ge!!

Några nyårslöften:
- stretcha efter varje ridpass! (så min rygg och kropp får en chans att bli bra)
- höja skrivbordet så jag står upp lite varje dag på jobb (lindra ryggbelastningen)
- Få ordning på vikten igen (hälsan!)
- laga middag och ha matlåda regelbundet (hälsa och vikt)
- inte stressa lika mkt!

GOTT NYTT ÅR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar