Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

söndag 15 januari 2012

Just Dance!

Igår/idag hade de en deal på Groupon om att gå en danskurs 1 g/v hela vårterminen för bara 399 kr istället för runt 2000 kr och jag har ju varit sugen på att komma igång med nåt, fast inte alls varit sugen på vanligt gymmande eller vanliga pass. Och 399 kr för en hel termin (17 v) är ju extremt billigt så det va bara att slå till även om jag kanske inte kan varje vecka.

Man kunde välja mellan t ex Zumba, balettfusion, broadway m.m. men det som jag fastnade för var BURLESQUE FITNESS. På min möhippa fick jag nämligen dansa just detta och det va väldigt roligt och kändes som bra träning. Så nu har jag och 2 vänner anmält oss, hoppas bara att det finns platser kvar. Kursen börjar imorgon!! wiii! :D

I måndags började jag med sockerförbud under veckan och tanken var att jag skulle komma igång mer med motionen. Det började bra, inget socker och det blev mkt promenader och så sjukgymnastik till att börja med. Men efter beskedet i torsdags så tröståt jag gråtandes ett helt marabouchoklad.. minns inte ens hur det smakade, jag bara grät och åt.. och då försvann all motivation.. igår tog jag tag i det igen och va ute på en timmes powerwalk med mannen min fast sen blev det både lite godis och kaka när vi hade gäster. och idag blev det promenad men även idag lite kaka.. alltså inte en bra första vecka..

imorn börjar jag om, nya tag! Inget socker förrän till helgen och träningsplanen är
- minst 40 minuters promenad varje dag
- sjukgymnastik måndag och torsdag
- Burlesque Fitness måndag
- simma eller vattengympa en dag (förmodligen lördag)

Ingen extrem plan, känns väldigt enkel så det borde gå bra. Man måste börja någonstans! De minst 40 minuterna promenad tänkte jag skulle slinka in lätt genom att promenera till och från jobb (15-20 min enkel väg) och sen försöka få till någon extra promenad någon kväll.

Nu ska jag passa på med en liten sista promenad. Ska till affären och handla lite middagsingredienser.

kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar