Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

torsdag 19 januari 2012

morgonstund.....

Jag har haft huvudvärk hela tiden de senaste dagarna och även imorse.. men jag tyckte ju att jag känt mig mkt bättre så jag gick upp imorse, åt frukost, fixade mig och gick hemifrån.. sen kände jag att detta håller inte... så bara att gå hem igen och krypa ner.. och då kom migränen! suck... den har börjat släppa nu så nu hoppas jag att allt detta tramset med olika symptomer tar slut så jag kan jobba och göra allt kul..

har ju fått ställa in flera saker denna veckan som jag verkligen hade sett fram emot :(
Dansen i måndags och skulle haft min vän Julia på middag i tisdags.. nu vill jag inte ställa in mer!!

Låg och tittade på Biggest Looser.. det programmet är inspirerande.. så lätt det egentligen är, bara man bestämmer sig.. och det påminner mig om min viktresa för ett år sen. jag va ju grym med bra mat och massa träning! Då låg det i fokus.. det gör det inte nu..

Så det är dags att få till en ändring. Jag har varit rädd att bli helt isolerad för det har ju redan varit svårt att hinna med att träffa alla vänner.. ska man då träna X antal kvällar i veckan så kommer jag ju aldrig träffa mina vänner.. Men nu har jag ju börjat med sjukgymnastik på måndagmorgnarna kl 7.. så det väckte en tanke. några minuter från mig ligger ett gym som öppnar kl 5 på morgonen.. ger jag mig fan på det så kan jag ju träna där innan jobb 2-3 gånger i veckan..

Ännu bättre är att man kan köpa årskort som bara gäller vardagar mellan kl 05-15 för bara 990 kr .. då blir jag tvingad att träna på morgonen och har kvällarna fria samt kan komplettera med simning/vattengympa på kvällar/helger om jag vill.. ska fundera lite mer innan jag köper det. Tidiga morgnar e ju inte min favorit ;) fast jag e egentligen lika trött kl 6 på morgonen som kl 8...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar