Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

söndag 26 februari 2012

PMS-Bitch

Idag har jag varit rena PMS-bitchen.. Ena stunden varit förbannad så in i och sen helt gråtfärdig.. snacka om PMS! Suck.. Har tyvärr dessutom varit helt slut, hängig och haft ont i ryggen och huvudet :/ ingen höjdare.. legat i soffan hela dagen förutom 2 h när jag va i stallet.. men nu e jag liiite piggare.

har varit irriterad idag över två olika saker som jag vanligtvis inte bryr mig så mkt om men idag så har jag verkligen hängt upp mig på det..

Det ena är att vänner inte accepterar när jag/vi inte vill gå ut på nattklubb. Igårkväll va vi nämligen på en fest där gänget sen skulle gå vidare ut och när det närmade sig utgång så tackade vi för oss för att bege oss hem, och då började klageriet sätta igång.. och klassikern på sistone är kommentarer som handlar om att vi inte "behöver" gå ut längre nu när vi är gifta... !!??? SUUUCK! De kanske skämtar men jag blir så trött på det.. vi har inte gått ut mkt de senaste 2 åren så det har ju inte att göra med att vi gift oss för 3 månader sen.. vi tycker helt enkelt inte det är lika roligt längre att gå ut! Hade det varit "hemmafest" hela kvällen så är det en annan sak, då stannar vi och tycker det e kul, men när man går ut å dansar så kan man ju inte "umgås" längre... och alla säger ju jämt "förfesterna är ju roligast"..och det tycker jag verkligen. Det kan va kul att gå ut ibland vid speciella tillfällen men varje gång så tröttnar jag på dansandet efter ca 1,5 h.. då e jag nöjd och går hem. Dessutom så hade jag jävligt ont i ryggen igårkväll så sista timmen på festen så va det jobbigt att överhuvudtaget sitta ner :(

Den andra grejen jag irriterat mig över idag är folk som är rädda för "par"-grejer!!! Jag älskar mina vänner men jag FÖRSTÅR mig inte på dem hela tiden. I förrgår så skickade jag sms-inbjudan till några olika vänner att vi bjuder in till parmiddag i slutet på mars. Och får sen kommentaren från en av dem, som är en av mina närmsta vänner, att de hoppades det inte skulle bli så "parigt" för de gillar inte "pariga" grejer.. Jag svarade henne att om det nu va så jobbigt så behövde de inte komma om de inte ville, men då skrattade hon och sa att hon inte menade det så allvarligt och att de ville komma. Men deras inställning kvarstår ju! Och det stör mig.. det känns otacksamt på något sätt.. Jag förstår dock inte skillnaden på att gå på en middag som består av par och en middag som består av blandat. paren sitter ju inte direkt hand i hand!? de paren vi bjudit är en mix personer som vi tänkte passar bra ihop och hade vi haft nån singelvän som vi hade tyckt passat bra in i det gänget så hade vi kunnat bjuda den/dem också men vi kan ju inte va hur många som helst heller..

Jag kanske överreagerar just nu pga PMS men skit samma, jag behöver skriva av mig lite!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar