Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

söndag 5 februari 2012

Inspiration!

Sitter och myser i soffan efter en produktiv och mysig dag :) Stallet, storhandling (mat), städning, matlagning och sist men INTE minst så hade jag en dejt med min fina vän Maria. Hon är från Dalarna och vi lärde känna varandra när jag pluggade där, sen bodde hon här i Malmö i 1,5 år när hon pluggade till flygledare, sen har hon jobbat 1 år i Borlänge och är nu tillbaka i Malmö för 6 månaders fortsättning av utbildningen för att sen flytta till Uppsala.. pust, hon har flyttat väldigt mycket genom åren stackarn.. men jag e glad att vi får låna henne i Malmö detta halvåret också.

Vi tog en sväng på ett köpcentrum och strosade runt lite samt tog vars en fruktsmoothie på espressohouse. Mums! Maria är så inspirerande! Hon kör CrossFit och är så grym!! Magrutor och stark som en oxe, fast paketerat i en sån liten kropp.. underbart! Sen några månader tillbaka så äter hon enligt kosten Paleo (stenålderskosten). Handlar om att inte äta något spannmål, inga mejeriprodukter och inget socker.. (typ, jag kan det inte så bra).. Vi pratade en massa om det och sen blev jag så oerhört inspirerad av henne.. Det är faktiskt onödigt med all pasta och bröd man trycker i sig..

Jag va ju så duktig förra året när jag körde enligt Itrim, men nu har jag så svårt att komma i balans igen :/ Jag ska inte köra någon hard core diet igen, men jag kan ju justera min kost ändå.. Jag har börjat med inget socker mer än på helgen, inspirerad va min kollega Camilla. Hon kör stenhårt 24/7 med sockerfritt hela februari, men jag lyxar dock till det med lördagsgodis ;) Och nu ska jag ta lite tips från Maria och undvika spannmål så mkt jag kan, dvs byta ut pasta, bröd och dylikt. Ikväll åt vi t ex kyckling med stekt paprika och zuccini.

Imornbitti är det dags för sjugymnastik kl 7, imornkväll dans kl 19, onsdagmorgon blir det morgonträning och torsdag eftermiddag blir det sjukgymnastik.. plus att mamsen fyller 65 på torsdag så då e det kalas!!

OCH PÅ FREDAG ÅKER VI PÅ SKIDRESA!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar