Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

torsdag 1 november 2012

Öka medvetenheten?

Läste ett bra inlägg på facebook imorse.. en tjej som fått nog av dessa mail som skickas runt mellan tjejer och uppmanar om att man ska skriva finurliga grejer i sina statusar, vilket ska få alla killar att bli förvirrade.. t ex färgen på sin bh eller "jag ska åka till New York i 3 månader".. Statusar som tydligen ska öka medvetenheten om bröstcancer.



Jag förstår inte heller hur detta ökar medvetenheten? Killarnas medvetenhet ökas ju definitivt inte.. Och jag slår vad om att vissa av tjejerna som skriver dessa statusar inte ens reflekterar över att det handlar om bröstcancer utan bara tycker det e en rolig grej att retas med killarna..

Hoppas verkligen att alla de som lagt upp dessa statusar (och därmed anser att de har uppmärksammat bröstcancer) verkligen har skänkt en slant till forskningen också... Vad är annars meningen med att "uppmärksamma"??

Jag tycker det va bättre med kampanjen där man kunde lägga in Rosa Bandet-symbolen i hörnet på sitt profilfoto!! DET om något ökade medvetenheten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar